Jdi na obsah Jdi na menu

Cyklo okruh s občerstvením - Křižánky

Pro cyklisty je okolí Křižánek ideálním místem pro zážitky na horském i cestovním kole pro dospělé i děti.

Jezdí se skoro po rovině po asfaltových cyklostezkách a cestách v zdravém prostředí lesů, skal  a luk od hospůdky k hospůdce.

Nejčistší vzduch v ČR.

Začátek cyklookruhu je u nás na Farmě u Kyšperského rybníka.

Po obecní cestě úvozem od hráze nahoru kolem Chalupy na Kyšperce směr Devět skal, dojede se po cca 400 m do nově budovaného společenského centra Na hájence pod Devíti skalami.

od hájenky je krásný výhled do kraje až na Buchtův kopec.

Pak se dá jet dál rovně na Herálec nebo doprava do Svratky nebo doleva zpět do Křižánek a dál lesem na Milovy a do Blatin. Tam pak přez kopeček na Krátkou, Samotín, Kadov, Tři studně atd.

Nejlepší je odbočit na rozcestí za Hájenkou doleva, lesní asfaltkou na Milovy -  po rovině a z kopečka - ideální cesta pro malé cyklisty až do Blatin do Jezdeckého klubu na dršťkovou polévku a Bernarda.

Kdo už nemůže odbočí v lese doleva na Křižánky a opět přijede ke Kyšperskému rybníku - okruh cca 5 km.

Kdo může pokračuje po rovince a mírném sjezdu  na Blatiny do Jezdeckého klubu, kde doporučujeme další občerstvení. Kdo má rád kafíčko je zde stylová kavárnička Hoffer.

Odtud pak nahoru na Krátkou a dolů do Kadova - opět občerstvení. Specialita Kadovánek, něco jako bývsl Samotínský vánek.

Z Kadova po silničce nahoru na Herálec kolem Devíti skal a před Herálcem doprava zase na Hájenku. Je to okruh cca 15 km.

Je zde plno pěkných tras, vrcholová cesta mezi skalami od Devíti skal, Milovská skála až na Drateničky nad Blatinami.

Náhledy fotografií ze složky Kola cyklisti a cykloturisti